Firma Armstrong udostępniła kolejne wydanie prestiżowego rocznika, który stanowi przegląd najciekawszych inwestycji przeprowadzonych w Europie oraz aktualnych trendów w architekturze i wyposażeniu wnętrz. W tegorocznym A Booku znalazły się 32 realizacje, w tym aż 6 projektów z Polski.

Armstrong po raz kolejny udowadnia, że sufity odgrywają istotną rolę w aranżacji wnętrz – nie tylko pomagają kreować atrakcyjną wizualnie przestrzeń, ale spełniają też szereg praktycznych funkcji, wśród których duże znaczenie ma zapewnienie przyjaznej akustyki w pomieszczeniach. Udane połączenie estetyki z funkcjonalnością w rozwiązaniach sufitowych sprawia, że marka może pochwalić się ogromną ilością interesujących realizacji. Wybrane pokazuje co roku w swoim A Booku. W tegorocznym wydaniu znalazły się 32 najciekawsze inwestycje o różnym przeznaczeniu i stylu wykończenia, w których zastosowano sufity podwieszane firmy Armstrong. A Book ma formę stylowego albumu, wydanego drukiem, ale też swój odpowiednik elektroniczny.

Prezentowane w albumie projekty pokazują, jak współcześni architekci interpretują trendy w urządzaniu wnętrz. Zestawienie różnych obiektów publicznych pozwala odkryć możliwości aranżacyjne, które daje wykorzystanie sufitów podwieszanych. W zależności od zamierzeń projektowych można za ich sprawą stworzyć wrażenie subtelnej gry światła, podkreślić charakter danej przestrzeni i osiągnąć ciekawe efekty optyczne w pomieszczeniu. Zdjęcia sklepów, ośrodków naukowych, placówek medycznych i biur z różnych stron Europy pozwalają zapoznać się z szeroką ofertą sufitów firmy Armstrong – od mineralnych, przez drewniane, po metalowe.

Polska coraz silniejsza w projektowaniu wnętrz komercyjnych

W porównaniu z ubiegłoroczną edycją A Book 2017 pokazuje więcej, bo aż 6 polskich inwestycji: siedzibę Automobilklub Polski w Warszawie, Galerię Handlową MODO, biuro EY, wnętrza budynku PRIME Corporate Center w Warszawie, Centrum Technologii Laserowych TRUMPF oraz Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
– Duża liczba rodzimych realizacji w kolejnych wydaniach A Booka wyraźnie pokazuje jak wzrasta u nas świadomość projektowa, która przejawia się nie tylko oryginalnymi odsłonami najnowszych trendów, ale też poświęceniem większej uwagi zagadnieniom akustyki wnętrz oraz kontroli jakości powietrza i temperatury w pomieszczeniach – komentuje Sylwia Rudnicka z polskiego oddziału firmy Armstrong.

Tegoroczne wydanie albumu potwierdza, że największym polem do wszelkich aranżacyjnych kreacji pozostają wnętrza biurowe. Drewniane płyty sufitowe zestawione z czarnymi pionowymi belkami podkreślają elegancki charakter siedziby firmy Global Mining & Resource Company w Londynie. W kreowaniu przestrzeni biznesowych pomagają również sufity metalowe wykorzystane np. w polskim projekcie EY, czy w brytyjskiej firmie The Contact Company – gdzie stylowo harmonizują z błyszczącymi płytkami ściennymi w kolorze pomarańczowym. Zapewniające przyjazną akustykę sufity mineralne z linii Optima znalazły zastosowanie w siedzibie firmy technologicznej Pitney Bowes we Włoszech. Okrągła forma z krawędziami w charakterystycznych, umieszczonych w logo firmy kolorach pomaga podkreślić tożsamość marki.

Dążenie do uproszczenia form to jedna z głównych tendencji architektonicznych. Stylowy minimalizm we wnętrzach obiektów publicznych przejawia się w rozwiązaniach, które podkreślają przestronność pomieszczenia. W węgierskim sklepie H&M wykorzystano pionowe panele metalowe, które tworzą ażurową konstrukcję sufitu. Taki projekt wzmaga wrażenie lekkości aranżacyjnej i harmonizuje z jasną kolorystyką. Mediateka de Caen we Francji została utrzymana w podobnej estetyce – sufit Mesh Metal zapewnia odpowiedni dla działu multimedialnego biblioteki przepływ i jakość powietrza, a jego prosta forma nawiązuje do hasła tegorocznego A Booka – „Mniej znaczy więcej”. I dotyczy to nie tylko minimalistycznych tendencji w urządzaniu wnętrz, ale też akustyki. Mniej hałasu to więcej koncentracji, która przekłada się na wydajność pracy. Nowoczesne projekty biur przedstawione w A Booku uwzględniają tę zależność, korzystając
z rozwiązań proponowanych przez marki, które odpowiadają na wyzwania, jakie stawia szybko zmieniający się świat.

A Book 2017 dostępny w wersji cyfrowej:

http://www.armstrong.co.uk/assets/global/commclgeu/files/Literature/4177.PDF

https://issuu.com/armstrong_sufity_podwieszane/docs/armstrong_a_book_2017



O firmie Armstrong:

Armstrong Building Products to światowy lider wśród producentów sufitów podwieszanych. Firma powstała w 1860 roku w USA. Obecnie zatrudnia ponad 8.800 pracowników na całym świecie. Posiada ponad 40 zakładów produkcyjnych. Jej oferta obejmuje kompleksowe systemy sufitów akustycznych wykonywanych z płyt mineralnych (twardych i miękkich), metalowych oraz drewnianych wraz z nowoczesnymi elementami zawieszenia. Sufity podwieszane Armstrong, spełniając wysokie wymogi akustyki i higieny pomieszczeń, odporności ogniowej, odporności na wilgoć oraz dekoracyjności, znajdują szerokie zastosowanie w budynkach i wnętrzach użyteczności publicznej, m.in. w biurach, hotelach, halach lotnisk, punktach handlowych, salach wykładowych, a także w szpitalach, laboratoriach i przestrzeniach przemysłowych.
Firma jest pionierem w podejmowaniu działań w zakresie ochrony środowiska i wdrażania w życie zasad zrównoważonego rozwoju. Już na początku działalności Armstrong opracował proces odzyskiwania odpadów korkowych. Od 1998 r. firma działa w ramach projektu redukcji emisji gazów, którego głównym celem jest ograniczenie zużycia energii podczas wytwarzania produktów. Od niedawna wybrane produkty Armstrong powstają zgodnie z najbardziej zaawansowaną ogólnoświatową ideą zrównoważonego wytwarzania Cradle to Cradle, czyli produkcji i pełnego cyklu funkcjonowania produktów „od kołyski z powrotem do kołyski”. Produkty Armstrong wykorzystywane są w budynkach certyfikowanych w systemach m.in. LEED, BREEAM i DGNB.

Więcej informacji o firmie i ofercie: www.armstrongsufity.pl