Poufność i design w gabinetach i salach konferencyjnych

Akustyka jest jednym z ważniejszych elementów podczas planowania aranżacji biur. Częstym błędem jest jednak szukanie rozwiązań, które tylko pochłaniają dźwięki. Nie mniej ważne – szczególnie w przypadku takich pomieszczeń jak sale konferencyjne i gabinety – jest również izolowanie dźwięków. Pomagają w tym sufity podwieszane z linii Armstrong m.in. Ultima+, Perla, Sahara i gładkie sufity metalowe.

Wnętrza kancelarii prawnych czy podatkowych oraz sal spotkań to miejsca szczególne, tu akustyka gra ogromną rolę, gdyż poufność rozmów jest najważniejsza. Sufity podwieszane montowane w tych pomieszczeniach muszą więc nie tylko pochłaniać dźwięki, ale też je izolować. Uzyskanie odpowiedniej poufności możliwe jest dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań akustycznych, w tym  dużej mierze poprzez instalację sufitu podwieszanego z wysokim współczynnikiem izolacyjności akustycznej wzdłużnej (Dnfw) oraz wskaźnikiem redukcji dźwięków (Rw), czyli np. hałasów wpadających do pomieszczenia z instalacji technicznych biegnących nad sufitem. Pyty charakteryzujące się wysokim poziomem Dnfw (40-44 dB) to m.in. linia Ultima+, Ultima+ dB, Perla dB, Sahara oraz gładkie płyty metalowe (Metal Lay-In, Clip-In, Hook-On). – Odpowiednio zaplanowana akustyka pomaga w jeszcze jednym elemencie – wpływa na poziom zrozumiałości mowy, a to w przypadku spotkań w większych salach konferencyjnych, w zespole kilkunastu osób jeden z czynników sprawnego przeprowadzenia spotkania – zauważa architekt Anna Baczkowska, menedżer techniczny w polskim oddziale Armstrong.

Designerski sufit
Sam charakter i wystrój wnętrz są dziś dla firm równie ważne w kreowaniu swojego wizerunku. Największe światowe firmy doradcze poprzez odpowiedni dobór materiałów wykończeniowych starają się pokazać swoim klientom specyfikę firmy. Stąd np. kojarzone z tradycją i klasycznym wystrojem kancelarie prawne nie są już dziś zwykłym biurem z gabinetami. Prawnicy poprzez kreatywność w aranżacji powierzchni starają się pokazać swoją otwartość na nowe trendy, oraz dbałość o detale. Międzynarodowi doradcy prawa i finansów nie boją się więc odważnych mebli, kolorów i niestandardowych materiałów. Elementem dekoracyjnym we wnętrzu jest  coraz częściej sufit, który przestał pełnić rolę jedynie technicznego zakrycia instalacji pod stropem. Montowane nowości to m.in. pionowe płyty akustyczne Baffles, które wykorzystała w swojej siedzibie w Rondo 1 warszawska filia EY. – Pionowe płyty połączone w odpowiedniej konfiguracji z panelami oświetleniowymi pozwoliły ułożyć na suficie logo firmy składające się z liter EY – wyjaśnia Anna Baczkowska. Modne są także sufity drewniane, które bardzo ocieplają charakter wnętrza, dbając jednocześnie o przyjazną akustykę. Czy bardzo kreatywne wyspy sufitowe w dowolnych kształtach (także w zagiętej płaszczyźnie) i kolorach z linii Optima Canopy.


O firmie Armstrong:
Armstrong Building Products to światowy lider wśród producentów sufitów podwieszanych. Firma powstała w 1860 roku w USA. Obecnie zatrudnia ponad 8.800 pracowników na całym świecie. Posiada ponad 40 zakładów produkcyjnych. Jej oferta obejmuje kompleksowe systemy sufitów akustycznych wykonywanych z płyt mineralnych (twardych i miękkich), metalowych oraz drewnianych wraz z nowoczesnymi elementami zawieszenia. Sufity podwieszane Armstrong, spełniając wysokie wymogi akustyki i higieny pomieszczeń, odporności ogniowej, odporności na wilgoć oraz dekoracyjności, znajdują szerokie zastosowanie w budynkach i wnętrzach użyteczności publicznej, m.in. w biurach, hotelach, halach lotnisk, punktach handlowych, salach wykładowych, a także w szpitalach, laboratoriach i przestrzeniach przemysłowych.
Firma jest pionierem w podejmowaniu działań w zakresie ochrony środowiska i wdrażania w życie zasad zrównoważonego rozwoju. Już na początku działalności Armstrong opracował proces odzyskiwania odpadów korkowych. Od 1998 r. firma działa w ramach projektu redukcji emisji gazów, którego głównym celem jest ograniczenie zużycia energii podczas wytwarzania produktów. Od niedawna wybrane produkty Armstrong powstają zgodnie z najbardziej zaawansowaną ogólnoświatową ideą zrównoważonego wytwarzania Cradle to Cradle, czyli produkcji i pełnego cyklu funkcjonowania produktów „od kołyski z powrotem do kołyski”. Produkty Armstrong wykorzystywane są w budynkach certyfikowanych w systemach m.in. LEED, BREEAM i DGNB.

Więcej informacji o firmie i ofercie

www.armstrongsufity.pl